Monday, December 7, 2009

Hari ini..



Salam...

Hrm...org kata tak baik selalu mengeluh. Tapi tak tahulah mengapa hari ni rasa semacam je, seperti ada benda yang menyesakkan dada. Tapi aku tak tahu kenapa mesti aku rasa begitu. Sedihkah aku? Rindukah aku? Terkilankah aku? Kecewakah aku? Kesalkah aku? Aku tak pasti apa yang ku rasa ketika ini, namun yang pasti... aku tak merasai perasaan gembira...

Mungkin aku rindu kepada seseorang... Seseorang yang telah pergi jauh dari hidupku. Tapi tak mengapalah, dia dah punyai kehidupan dia sendiri, mungkin lebih sempurna dan bahagia tanpa aku di sisi. Mungkin juga aku terkilan dengan sikap insan-insan di sekelilingku... Insan yang kadang-kala membawa kebahagiaan, namun kadang-kala juga meresahkan hati ini. Mungkin ya dan mungkin juga tidak. Hrm... keluhan lagi terpaksa aku lepaskan. Ampunkan aku Ya Allah! Bukan aku tidak redha dengan apa sahaja yang telah Engkau rencanakan dalam hidupku ini tetapi hambaMu ini serba dhaif, memiliki serba kekurangan... Keluhan tadi bukan untuk menyesali apa yang terjadi tetapi sekadar penawar untuk aku tidak terus hanyut dalam kesedihan dan kekecewaan pada masa lalu.. Ampunilah aku Ya Allah!

Ya Allah! Lenyapkanlah rasa gundah ini, hadirkanlah rasa bahagia kerana aku masih mempunyaiMu walaupun mungkin seluruh alam tidak mampu menemani kekosongan hatiku nanti... Allah.. Allah.. Ya Allah! Aku cinta padaMu Ya Allah! Ampunilah atas segala dosa-dosaku selama ini... Kabulkanklah segala doa-doaku. Amin, Ya Rabbal Alamin...

No comments:

Post a Comment